В началото на 20-и век, когато тестови пилоти започнали да летят до връх Еверест, те трябвало да се предпазят от минусовите температури.

За да оцелеят пилотите носели кожени качулки и очила, подплатени с пух. Да си повдигнат очилата, било равнозначно на смърт, научихме от nytimes.com.

През 1920 година пилотът Шорти Шрьодер се осмелява да се качи на 10 000 м височина. Очилата му се замъгляват и той решава да ги махне, но същия момент очите му замръзват. Въпреки всичко Шрьодер успява да приземи самолета.

Неговият приятел Джон Макреди го измъква от кабината на самолета, а малко по-късно се опитва да подобри постижението на Шорти. Успехът му отново зависи от очилата, които били конструирани да предпазват очите му и да защитят зрението му. Но първите пилотски очила, са били много светли, те не предпазвали от ярката слънчева светлина в горните атмосферни слоеве.

Макреди започва да работи с Bausch & Lomb, за да проектират очила, които да защитават пилотите от заслепителната слънчева светлина в стратосферата. Дъщеря му Уолъс споделя, че баща й е дал на Bausch & Lomb идеята за целия дизайн на очилата - формата, големината и цвета.


Ева Лонгория гледа мач на Серина Уилямс сред публиката на откритото първенство на САЩ по тенис, 3 септември 2012 г.

До края на 1930 година Ray Ban на Bausch & Lomb обещават слънчеви очила с истинска защита, предназначени за рибари и играчи на голф. Тогава моделът все още не е бил наречен "авиаторски", макар че очилата улавят напълно духа на първите пилотските очила - имат същата капковидна форма и същите рамки. 

Очилата на Ray Ban на Bausch & Lomb започват да се продават като спортни съоръжения и струват няколко долара в момент, когато слънчевите очила са стрували по 25 цента.

По време на Втората световна война, "авиаторските очила" стават част от стандартното оборудване на военните, включително и на генерал Дъглас Макартър.

До 1970 година очилата са били предназначени само за мъже. По-късно моделите започват да излизат и с розови рамки с пайети, специално за дамите. Изглежда, че има "авиаторски" очила за всеки вкус. Очилата стават предпочитан аксесоар на известните личности и украсява лицата им.


Фло Райда на сцената по време на наградите Do Something 2012, Санта Моника, Калифорния, 19 август 2012 г.

През 1980 Тъкър Вимиъстър подобрява дизайна на очилата и ги предлага под новата марка "Серенгети". Очилата се отличават със светли нюанси, както на стъклата, така и на рамките, каквито съществуват и днес. Макар Тъкър да е фен на тъмните стъкла. Той споделя, че слънчевите очила с тъмни стъкла са проектирани да са готини, защото когато не можеш да видиш нечии очи, изглежда по-яко.

Сред звездите, които направиха очилата "бъбрек" известни са Том Круз и Дженифър Анистън.

"Авиаторските" очила винаги са били на мода. Така че, ако имаш няколко чифта в коша с аксесоарите, не ги изхвърляй, а ги забърши и ги подноси.

Интересен факт е, че тъмните стъкла не са били създадени, за да пазят очите от слънцето. Първата им употреба била в Древен Китай, където съдиите са ги носили на заседания, за да крият очите си и съответно емоциите си.