Google предлагат нова метрика за онлайн реклама. С нея рекламодателите ще имат повече увереност в инвестициите си.

Опитвайки се да изведе индустрията отвъд рейтинга на кликовете (CTR) и броя на импресиите, тази седмица Google представи нова методология за измерване на онлайн рекламата, която вероятно ще се превърне в нов стандарт на индустрията.

Наречен Brand Activate, планът цели да "обърне представите на бранд маркетолозите относно онлайн инструментите", публикуваха Google в блога си. Накратко идеята на компанията e, че по-добрите измервателни способи, ще накарат маркетинговите специалисти да се чувстват по-сигурни, когато влагат парите си в онлайн реклама.

Google представиха и първите два инструмента от Brand Activate Active View и Active GRP.

Active View ще се превърне в нов стандарт, който да замести онлайн импресиите. Предложението, което в момента се разглежда от американския Съвет на медийна метрика, ще брои за "видяна" единствено импресията, която е била поне на 50% видима на екрана на потребителя за минимум една секунда.

Active GRP пък ще бъде онлайн еквивалентът на Брутните рейтингови точки (Gross Rating Point - GRP ) – показател, използван от телевизионната индустрия, който измерва колко души са видели дадена реклама. Active GRP е дигиталната версия, която ще позволи на рекламодателите да измерят обхвата и честотата на дадена рекламна кампания, но за разлика от стандартния GRP, новият инструмент ще им позволи да реагират в реално време.

Google не е първата интернет компания, която призовава към създаването на нова метрика в онлайн рекламата. Миналата година и Facebook стартира партньорство с Nielsen за адаптирането на GRP-инструмента към нуждите на рекламата в Интернет.