Столичните хотели - пълни през седмицата и празни през уикенда, констатира "Клуб Z"

Единственият български хотел, който носи името на престижната верига "Кемпински", вероятно ще остане "Гранд Арена" в Банско.

Това става ясно от доклад за състоянието на хотелиерския бизнес в страната, представен от консултанската фирма Kohl & Partner Hotel & Tourism Consultancy International.

Столичният 5-звезден небостъргач "Кемпински хотел Зографски" беше купен през август м.г. от компанията Виктория груп ВМ на пловдивския хотелиер Ветко Арабаджиев. Новият собственик смени името му на

"Кемпински хотел Маринела", в чест на съпругата си Маринела

Хотели "Кемпински" и "Виктория Груп" АД потвърждават, че са в процес на преговори за прекратяване на споразумението за управление на хотел "Кемпински" в София, но бизнес дейността продължава както обикновено до уговарянето на дата на предаване, заявяват представителите на Kohl & Partner.

От доклада става ясно, че след периода на стагнация в броя хотелски нощувки в София в периода 2009-2011 г., от 2012-а насам броят на пристигналите лица и реализираните от тях нощувки отново се увеличава.

Средната продължителност на престоя на посетителите обаче все още е твърде малка. През последните няколко години тя винаги е била

между 1,71 и 1,78 нощувки на престой,

което отразява основно бизнес пътуванията в София. В сравнение с други градове, които са международни бизнес центрове, и в които средната продължителност на престоя е между 2,1 и 2,4 нощувки, средният престой в София е много кратък, твърдят от компанията.

Към края на 2014 г. средната цена на хотелска нощувка в София е 52 евро, което е най-ниската стойност на показателя в Европа. За сравнение, във Виена средната цена на нощувка е 130 евро, в Атина и Букурещ - съответно 72 и 67 евро.

Ситуацията при столичните хотели не е розова

Единственият функциониращ пазар е пазарът на бизнес пътуванията, а за някои хотели вероятно и казино туризмът, но всички хотели срещат голям проблем със запълването на стаите си през уикенда и по време на лятната ваканция.

Дори намаляването на цените не повишава търсенето. Не съществуват достатъчно туристически и хотелски продукти, които да привлекат гости през уикенда, смятат анализаторите.

Източник: ClubZ.bg