Рекламата е феномен на популярната култура и модерното изкуство.

Проектът Random History Project представя статистика, свързана с най-интересните исторически събития от рекламната индустрията, цитирани от Adme.ru

Ето кои са:

Много изследователи твърдят, че рекламата е най-важната и влиятелна форма на изкуство в света.

Всяка година в света на рекламата се вливат повече от 500 млрд. долара.

Стандартният билборд е въведен за първи път в Америка през 1900 г.

Има рекламни продукти за деца, предназначени за т. нар. "фактор на хленченето" (факторът люлеещо се конче). Този вид реклами вдъхновява децата да купуват определени продукти, които претендират да ги направят по-големи и по-популярни сред връстниците им. Тогава всичко става въпрос на родителското търпение. Според изследвания, средният американски тийнейджър трябва да помоли родителите си да му купят нещо от реклама девет пъти, преди те да се откажат да упорстват и да се съгласят на покупката.

Виж още: Недопустими грешки в маркетинга

Използването на сексуални образи в рекламата е много стара практика. Снимки на голи жени могат да се видят в печатна реклама на тютюневи изделия от 1800 г.

Женското тяло рядко се появява напълно в рекламата. Обикновено се показват отделни части от него. Този метод на представяне е критикуван, защото е определян като асоциация с насилието срещу жените и като демонстриране на тялото им като някаква форма на собственост.

Независимо от факта, че рекламата на "Макинтош" на "Епъл" "1984" е била показана по телевизията само веднъж, по време на "Супер Боул", филмът е имал колосално влияние върху останалата част от маркетинга на компанията. Режисиран от Ридли Скот, той е първият пример за събитиен маркетинг, който показва, че популяризирането на продукта заслужава не по-малко внимание, отколкото самият продукт.

Виж още: Бъди различен и в бизнеса

Смята се, че първото показване на гей в реклама е било в кампания на "Икеа". През 1994 г. шведската марка излъчва видеоклип, в който двама мъже се разхождат в магазин "Икеа", избирайки мебели за дома си.

Огромен брой реклами на часовници в света показват стрелките застинали на 10 часа и 10 минути. Този факт е наричан "световният заговор на часовникарите" и е коментиран и тълкуван в хиляди форуми и сайтове. Смята се, че това разположение на стрелките е имитация на усмивка. 

Американската асоциация на психолозите твърди, че децата под 8-годишна възраст не могат да преценяват критично рекламата.

Виж още: Творчеството в рекламата трябва да решава конкретни комуникационни проблеми

Кубчетата лед при снимането на реклама не се топят под светлината на прожекторите, защото са направени от акрил. За мехурчета в напитките се добавя перилен препарат, разреден с вода.

Учени от Нюйоркския университет са установили, че американските фармацевтични компании харчат за реклама два пъти повече пари, отколкото за научни изследвания.

За една от най-известните реклами в света се смята тази с каубоя на "Малборо" от 1955 г. Първоначално американската марка цигари е използвала като въплъщение на мъжкото и други видове герои: спортист, оръжейник, капитан. Каубоят с мъжествен вид обаче е спечелил най-голям търговски успех. Трима от актьорите с участие в ролята на каубоя на "Малборо" по-късно са починали от рак на белия дроб. Затова марката си спечели прозвището "убиец на каубои" (Cowboy Killer).

Вижте още: Маркетингът ще стане изцяло персонален