Кои са онези качества, които отличават наистина добрите кадри във фирмата от останалите

Старата поговорка, че няма незаменими хора, си е вярна, но в днешните условия на усилена конкуренция да намериш правилния кадър и да го задържиш е от особена важност. Разбира се, всеки шеф си има свои лични възгледи върху това какво представлява перфектният служител. 

Въпреки това обаче, според Inc.com, съществуват определени качества, които винаги са от полза и се ценят. 

Ето как трябва да изглежда перфектният служител: 

1. Приятен

Служителите трябва да бъдат отзивчиви, любезни и да могат да разбират проблемите на другите (клиенти, колеги). Те трябва да могат да говорят по начин, който да кара другите да усещат тяхната загриженост и внимание.

Виж още: Как да облекчим живота на служителите си през лятото

2. Енергичен

Някои проекти изискват от служителя да работи до по-късно или пък в по-ранните часове на деня, особено когато става въпрос за международни проекти, в които участват хора, работещи в различни часови зони. Перфектните служители са достатъчно издръжливи, за да се справят с натоварването. Те се хранят здравословно и се грижат добре за физическото и психическото си състояние.

3. Приспособим

Идеалните служители могат да се приспособят към различни култури, ситуации и модели на действие. Например, когато си сътрудничат със служител интроверт, те са наясно, че този човек се нуждае от спокойствие и време за размисъл, преди да каже каквото и да е било.

4. Решителен

Решителните служители могат да поемат ролята на посредник в конфликтна ситуация. Те знаят как да поемат инициативата, как да поискат това, от което имат нужда и как да акцентират върху мнения и предложения, които имат нужда от повече внимание.

Виж още: 7 причини служителите ви да искат да напуснат работа

5. Любопитен

Най-добрите служители се интересуват от различни методи и начини за справяне с различни задачи. Те искат да знаят как другите биха постъпили ако бяха на тяхното място, как работят различните организации и как се справят техните колеги с работата и живота, особено ако става въпрос за хора от различни краища на света.

6. Гъвкав

Когато работите с различни култури в различни часови зони, способността да пригодите графика си, да превключите на различна честота и да изоставите навиците, които са безполезни в тази среда, са от ключово значение за успеха. Перфектните служители не се страхуват от промяната. Те са отворени към придобиването на нови знания и умения, за да бъдат в крак с бързо променящата се съвременна среда.

Виж още: 6 качества на истински добрия служител

7. Уверен

Най-добрите служители са винаги готови да запретнат ръкави и да се захванат за работа. Тези хора не подхождат скептично. Те вярват, че няма невъзможни неща и, че всичко може да бъде постигнато, дори ако това изисква промяна и изоставяне на остарели разбирания. Те не виждат проблеми, а решения.

8. Дипломатичен

Правилните служители знаят как да посредничат между различните предложения и мнения. Те знаят как да слушат хората и как да се поставят на тяхно място, приемайки различни гледни точки.

Източник: Inc.com