Какво да правим, ако ни се наложи да контролираме работа в екип

Работата в екип е най-ефективния метод, при изпълнение на по-големи проекти. И все пак е сложно нещо. Сблъсъкът на различни умове, начини на мислене и начини на работа правят понякога целия процес муден и неприятен. Ако мениджърът на екипа не е опитен или като цяло не може да се справи, пригответе се за едно доста тягосно начинание. 

Както писателят Скот Мебъс го беше казал: 

"Ако някога сте работили в екип, сигурно знаете, че опитът да ги мотивирате е равносилен да накарате бившата ви приятелка да се натиска с настоящата ви приятелка под вашия зорък поглед - изисква се много труд и безочливо лъготене."

И все пак има и други начини, които да улеснят работа в екип. Ето няколко съвета, които ще ви помогнат да поставите целия процес под контрол:

1. Опознайте всеки човек от екипа

Няма как да определите кой за какво е подходящ, без да познавате всеки член на екипа си и да знаете кои са силните му страни и какви проблеми би могъл да ви създаде. Освен това създаването на лично отношение с тях ви гарантира лоялност. Тоест, при възникнал проблем много по-вероятно е хората да си дадат допълнителни усилия, ако ви познават и харесват.

2. Сложете правилните хора на правилните места

При екипна работа всеки трябва да знае ролята си в процеса и да може да я изпълнява. Некомпетентен или неподходящ човек поставен на неправилното място може да разкъса веригата и да отвори много повече работа, отколкото да свърши. Затова внимавайте в подбора на хората и задачите, които им залагате. 

Видео: Работа в екип

3. Установете основни правила

Те не трябва да са кой знае колко подробни, но трябва да задават линията на работа. Правилата трябва да засягат не самата същност на това, което всеки извършва, а по-скоро процесът на работа. 

4. Следете разговорите

Не в смисъла на подслушване и слухтене, а по-скоро като още един маркер, който да ви дава информация за работния процес. Разговорите са важна част от средата на работа и могат да ви дадат сигнали кога възниква проблем, кога се е появила някоя спънка и кои са като цяло нещата за преодоляване. 

5. Поставете основните цели

Задавайте конкретни цели и задачи, оставете изпълнението на хората. Те знаят какво да правят. Ако обясните на всеки с какво точно спомага развитието на цялото начинание - още по-добре. Така хората ще имат представа как те лично придвижват целия проект. 

Виж още: Не прави така в офиса​

6. Погрижете се за комуникацията и извън офиса

Сплотеният екип работи по-добре. А екип се сплотява извън работно време. На по чашка, с лични разговори, с приятелска атмосфера. 

7. Бъдете честни

Не си избирайте фаворити от екипа, отнасяйте се по еднакъв, макар и специфичен начин с всеки от екипа. Погрижете се да знаят, че ги цените и че разчитате на тях в името на общото благо и крайната цел. С други думи - спечелете ги.