Какво ги прави толкова ценни за фирмата

Често говорим за талантливи служители, които са ценни за всяка компания и тепърва ще стават все по-важни. Но кои са те? И още повече, как, ако ние самите сме служители, да станем точно тези незаменими (почти) кадри? 

Ето какви черти демонстрира истински добрият служител, които го правят толкова ценен:

1. Професионализмът преди всичко

Можете да се учудите колко много хора се държат непрофесионално в днешно време и позволяват някакви странични неща да се намесят в работния им живот. Затова е и толкова важно да държим на професионализма си. Не е нещо кой знае колко сложно - изключете звука на мобилния си по време на срещи, появявайте се на работа на време, а ако някой от работните ви контакти се превърне и в личен, с влизането в офиса просто забравете личната част - извън работно време може да наваксате. Проявявайте уважение към компанията, в която работите и към нейните партньори и клиенти. 

2. Работата - ориентирана към целите

Някои хора работят от 9 до 6, а други работят, за да свършат работа и да постигнат поставените им цели. В днешния свят все повече компании се ориентират към по-гъвкаво работно време за сметка на поставените задачи. На никого почти вече не му пука дали ще си свършиш работата за 5, или за 10 часа, стига да е в срок. Идеята тук е да работите, за да постигате целите си. Работата е трамплин към тях. 

3. Комуникацията е ключът към добрата работа

Вместо да отправяме пасивно-агресивни забележки и да избягваме явен конфликт на всяка цена, ако възникнат търкания в офиса, най-добрият начин да се справим с тях е да си изчистим отношеният с другата страна. Споделяйки собствената си позиция и търсейки какво другият има срещу нас/работата ни, можем да постигнем много повече. Допълнително с това е от изключителна важност да те разбират по време на работа. Тоест са ни нужни ясни послания към околните (били те молби, задачи, препоръки и т.н.) и също толкова ясно слушане. 

4. Приемане критика и поемане на отговорност

Горната точка ни води до моментът с критиките. Неизменно ще получим такива. Не всеки път ще се справяме на ниво или ще отговаряме на чуждите очаквания. Важно е обаче критиката да се приеме спокойно, да се вземе всичко полезно от нея и да се приложи на практика (ако е възможно). Другият важен момент - ако сме сбъркали, признаваме си и поемаме отговорност. Без дълги и досадни извинения, оправдания и обвинения по трети лица. 

5. Най-важната цел - да се реши проблемът

Всяка услуга/стока има една главна цел - да реши нечий проблем по възможно най-оптималния начин. Същото важи и за труда ни като работещи хора. Колкото по-добре решаваме проблемите на клиентите си, толкова по-доволни ще са те и в крайна сметка толкова по-важни за компанията ще сме ние самите. 

6. Позитивност

Не е нужно да ставате приятели с колегите ви, но все пак с тях прекарвате едни 40 часа седмично. Малко положително отношение не вреди, дори напротив, ще бъде оценено. 

Източник: dailyworth.com