Най-голямата социална мрежа в света върви по стъпките на приложението за изпращане на съобщения Snapchat, като тества функция, която позволява на потребителите да планират автоматичното изтриване на техни публикации, информира Би Би Си

"Фейсбук" твърди, че опцията, която предлага заличаване на публикации за срок от час до седем дни, е в период на тест за потребителите на iOS. 

Виж още: Две нови измами дебнат във "Фейсбук"

Автоматичното изтриване на информация

Според Би Би Си изчезващите публикации са въведени, след като голяма част от потребителите са изразили интерес към автоматичното изтриване на информация, която е значима само за ограничен период от време. Публикациите, които имат срок на валидност, впоследствие не могат да бъдат споделени с други потребители.

В момента опцията се ползва само от потребителите в Нова Зеландия, където "Фейсбук" и други технологични компании тестват първоначално новите си продукти и услуги, преди да се решат да ги пуснат за масова употреба.

Виж още: Защо "Фейсбук" продължава да доминира в маркетинга

Нова мода

Ограничените във времето съобщения става все по-популярни сред тийнейджърите. През юни "Фейсбук" пусна Slingshot, приложение за изпращане на снимки, в който изображенията, получени от потребителите, могат да бъдат отключени само чрез обратно изпращане на друга снимка. Съобщенията се заличават, а потребителите могат да пишат или драскат върху снимките си.

Месец по-късно "Инстаграм", която е собственост на "Фейсбук", също пусна приложение, което позволява на потребителите да изпращат снимки, които се изтриват, след като бъдат видени от получателя.

Виж още: "Анти-фейсбук" социална мрежа печели хиляди почитатели всеки час

Още новости

Друга иновация, която гласят от "Фейсбук", е мрежата да стане малко по-интимна. TechCrunch информира, че скоро най-популярната социална медия в света ще анонсира приложението Moments, с което може да споделяте съдържание само с най-близките си хора.

Moments ще разполага с алтернативен интерфейс, базиран на карти, и вероятно няма да бъде силно брандиран, намалявайки видимата си връзка с "Фейсбук", подобно на Paper. Тепърва се очаква приложението да се появи сред потребителите.

Виж още: Социална мрежа за богаташи