Светът се променя с бързи темпове, но някои маркетинг закони си остава вечни

Ето петте постоянни елемента на всяка успешна бизнес стратегия, според Браян Гутман – дизайнер на американската фирма за мъжко облекло Jeremy Argyle, изградила бизнес на стойност 5 милиона долар:

1. Бъдете там, където сделката живее

Всеки ден маркетолозите трябва да инвестират част от времето си на терен. Телефонните разговори и ежедневното следене на интернет активностите на марката са важни, дори да няма кампания. Защото няма как фирмата да отговори на нещо, което не чува.

2. Обръщайте внимание на вертикалните процеси

Често проверявайте всеки друг, който може да има отношение към веригата, завършваща при потребителя: дизайнери, логистични екипи, хора от местната администрация на населеното място, неправителствени организации, групи в социалните мрежи и изобщо всички заинтересовани от бизнеса.

3. Винаги правете всичко възможно да познавате добре хората от веригата на бизнеса

Това са търговците, дистрибуторите, продавачите, партньорите в е-търговията. Не забравяйте вечното правило, че крайният потребител е истинският ви клиент. Основното е насочено към него.

Виж още: Златни правила за привличане на пари

4. Установете се, след това се адаптирайте

Базисната концепция на управлението на бизнеса, и съответно на маркетинга, трябва да бъде основана на усилия за постоянно подобрение. Следете обратната връзка, която клиентите ви дават, и правете усилия да я подобрявате.

5. Превърнете удовлетвореността на клиентите във визия

Красивият дизайн, оригиналното съдържание и печалбите не са абсолютната цял. Удовлетворението на хората от предлаганото от вас е целта. Те са част от дестинацията.

Източник: Inc.com