Откакто Мърфи формулира гениалния постулат "Ако има и най-малката вероятност да се случи нещо неприятно, то непременно ще се случи!", мърфологията живее, расте и се смее във всяка област на живота и неговите производни – наука, етика, икономика, философия

Остроумните философски принципи забавляват, но и са елегантен компас, който под формата на шега, с намигване сочи и обективни истини, коментира "Мениджър Нюз".

Надникнахме в голямата световна енциклопедия по мърфология в раздел "Реклама" и ето какво открихме там:

1. Първи закон на Фостър
Рекламата винаги е по-малко актуална, отколкото смятат нейните създатели.

2. Втори закон на Фостър
Много по-лесно е да се създаде реклама за Уникален Продукт, отколкото да се направи такъв самия продукт.

3. Трети закон на Фостър
Стратегията за рекламна кампания винаги се появява след като мине известно време от началото на самата кампания.

4. Четвърти закон на Фостър
Рекламодателите никога не получават крайния резултат във вида, в който са очаквали да го получат.

Виж още: 10 мита за рекламата

5. Пети закон на Фостър
Агенциите никога не извършват цялата работа, която са планирали по даден проект.

6. Шести закон на Фостър
Разходите за рекламна кампания винаги са повече, отколкото клиентът може да си позволи и по-малко, отколкото са си представяли хората от криейтива.

7. Закон на Фостър за четенето на делови издания
Изданията, посветени на бизнес тематика се четат по пет основни причини:
- Да се осведомиш за последните интриги.
- Да се провери публикуван ли е пиар за компанията.
- Да отдъхнеш с облекчение, че истината не е станала обществено достояние.
- Да прочетеш малко гадости по адрес на конкурентите.
- Да се видят обявите за работа.

8. Закон на Фостър за свръхзадачите на рекламата
Рекламата е жизнено необходима за стоките, защото:
- те почти не се различават една от друга;
- повечето хора нямат нужда от тях.

Виж още: Безспорни факти за рекламата

9. Закон на Фостър за свръхзадачите на рекламните агенции
Не е нужно винаги всички да са доволни, но бизнесът на рекламните агенции се състои в това да се опитват да убеждават всички, че са доволни.

10. Биографично допълнение на Фостър
Тружениците в рекламата, които наистина са започнали като пощенски куриера, винаги забравят да споменат, че по това време тяхната рекламна агенция е принадлежала на техен роднина.

11. Победният метод на Фостър
За да спечелиш награда на рекламен фестивал, трябва да направиш всичко възможно да станеш член на журито на фестивала година по-рано. И да наградиш този, който може да бъде избран за член на журито следващата година.

12. Рекламен принцип на Панджер
Никой не купува полуистини, но някои нямат нищо против да поглъщат стопроцентови лъжи.

Виж още: Безспорни факти за рекламата (II част)