В рекламния бизнес креативността е жизненоважна.

Темата за креативността е била обект на дискусии за много психолози, но един от най-добрите материали е дело на Грам Уолъс – книгата "Изкуството на мисълта" от 1926 г., пише BGReklama.bg.

Нека видим кои са четирите етапа, през които креативният процес преминава:

1 Подготовка (съзнателен етап)

При този етап целта е да се сдобиете с колкото е възможно повече информация за дадения проблем, който искате да решите. Брейнстормингът, коментирането с колеги, събирането на познания въз основа предходни преживявания са само част от методите, които можете да използвате, за да намерите решение на поставената задача. Етапът на подготовка може да варира от няколко минути до месеци, та дори и години.

2. Инкубация (подсъзнателен етап)

За да може идеята да се роди, при втория етап от креативния процес е добре да се отдалечите от проблема и да насочите вниманието си към нещо различно – например разходка, свирене на музикален инструмент, излизане с любими хора, четене на интересна книга или каквато и да е дейност, която ще стимулира мозъка ви. 

Оставете време на подсъзнанието си да "премисли" информацията, с която разполага от етапа на подготовка. Инкубационният период може да трае от минути до години, а при някои хора границите между подготовката и инкубацията са много размити и двата етапа се движат паралелно.

Виж още: Идеи в бизнес

3. Илюминация

Най-хубавият етап е този на илюминацията, защото тогава се ражда Идеята с главно "И". При третия етап мозъкът ви си е отпочинал и ви предоставя идеята, която оставя чувство за удовлетвореност и сигурност. Обикновено илюминацията е свързана с изпитването на силна радост и вълнение.

4. Верификация

При верификацията започвате да анализирате идеята, която преди малко ви се е струвала най-страхотната на света. Четвъртият етап е белязан от съмнения, ревизии на идеите, в някои случаи се налага и редакция.

Виж още: За креативността и продуктивността