Разходите за реклама в световен мащаб ще нараснат с 5,6% по текущи цени през 2014 г.

В предишния си доклад, публикуван през октомври 2013 г., лондонската компания за маркетингови услуги Warc прогнозира глобален растеж от 4,4% през 2014 г. на базата на анализ на 12 водещи пазари, пише technews.bg.

По-добрите условия за търговия, по-голямата икономическа стабилност и големите спортни събития като Световното първенство по футбол и Зимните олимпийски игри в Сочи са причина за ревизиране на прогнозата на Warc.

Виж още: Световното по футбол налива 1,5 млрд. долара в рекламата

Водени от Индия, страните от БРИК се очаква да генерират най-голямо увеличение на разходите за реклама, но те ще останат на много ниски нива по абсолютна стойност, като се вземе предвид инфлацията. В частност, ръстът в Индия ще бъде 14%.

На по-установените пазари Великобритания ще отбележи най-висок ръст (5,8%) в харчовете за реклама, следвана от САЩ с 5,6%. За сравнение, прогнозираният ръст в Германия ще бъде само 2%.

Виж още: Безспорни факти за рекламата (II част)

Тази година се очаква най-висок темп на растеж, считано от 2010 г. насам. В голяма степен това се дължи на стабилизирането на световната икономика. Рекламодателите започват да се чувстват уверени да инвестират допълнително, коментира Сузи Йънг от Warc.

През 2015 г. разходите за реклама във всички 12 анализирани пазари ще продължат да нарастват. Очаква се Индия да отбележи най-висок ръст – 13,5%, прогнозира Warc.

Виж още: Безспорни факти за рекламата