"Рекламата е типичен стриптийз в свят на изобилието." - Маршал Маклуън

Ето още интересни факти за рекламата, събрани от проекта Random History Project , цитирани от Adme.ru:

Преди създаването си през 1440 г., печатната реклама в съществувала под формата на гласови съобщения.

Първата платена реклама в САЩ е купена през 1704 г. Тя е публикувана в новинарския вестник "Бостън Хералд" и е рекламирала имение в Лонг Айлънд.

През 1938 г. приходите от реклама по радиото в Щатите надвишават приходите от печатна реклама.

Клоунът Роналд Макдоналд се появява като рекламен герой на McDonald's за първи път през 1963 г. През 2010 г. група от американски активисти от организация за корпоративна отговорност обвини компанията, че чрез него в продължение на почти 50 години насърчава купуването на нездравословна храна за деца и допринася за затлъстяването и епидемични болести, свързани с нездравословни диети.

Най-скъпите политически рекламни кампании в историята се случват по време на президентските избори в САЩ през 2008 г. - общо 2,6 млрд. долара. Барак Обама отделя 310 млн. долара, а Джон Маккейн - 136 млн.

Виж още: Безспорни факти за рекламата

Рекламите често използват техниката "условия за ефективност": рекламираният продукт е заобиколени от стоки и предмети, за които се знае, че предизвикат положителни емоции сред потребителите. Например, за праха за пране се знае, че е най-добре да бъде показван в рекламата около деца, цветя, слънце... Смята се, че многократната демонстрация на марката в такава среда ще предизвика положително отношение на потребителите към рекламирания продукт.

За да бъдат мотивирани хората да купуват даден продукт се правят рекламни призиви към психологическите нужди на индивида. Най-използвани и внушавани в рекламата са основните човешки инстинкти - секс, страх, самочувствие, инстинкт за самосъхранение, имитация и жажда за власт.

Проучванията показват, че многократното излагане на даден стимул създава специален ефект, наречен ефект на експозицията. Той засилва положителното възприемане на обекта. Например, въпреки факта, че повечето хора не кликват върху банери, рекламата в интернет все още създава положително отношение към рекламирания продукт. Освен това, дори след двадесет импресии ефектът "досадно ми е" или "тази реклама се изхаби" не се появява.

Виж още: Недопустими грешки в маркетинга

В някои от рекламите се използват услугите на стилист на храна. Пърженото пиле в тях, например, се обработва по следния начин: първо стилистът издърпва кожата на птицата, след това я фиксира с игла и конец. Понякога в пилето се вмъкват навлажнени хартиени кърпи, които създават вид на обем и помагат в излъчването на апетитна пара по време на нагряването.

Децата актьори, които участват в реклами, обикновено са по-големи от потенциалната аудитория, към която компанията се цели. Например, в рекламата на играчки за 8-годишни деца са показвани деца на възраст 11-12 години, които си играят с рекламираните стоки. Това се прави нарочно. Актьорите действат като модели за подражание за по-малките деца.

Твърди се, че "Майкрософт" е заплатил на легендарните музиканти от "Ролинг Стоунс" 9 млн. долара за използването на песента им "Start Me Up" в реклама на Windows 95. Понякога пък песен на неизвестен млад певец може да се превърне в хит, след като озвучи реклама. Така се случва с композицията "My Hot Hot Sex" на бразилската група Cansei de Ser Sexy, която се превръща в хит, след като прозвучава в реклама на iPod на "Епъл"

Виж още: Бъди различен и в бизнеса

Mars Company смята главния герой във филма "Пришълецът" (ET: The Extra-Terrestrial) за толкова грозен, че не разрешава той да се използва във филм за бонбоните й M&M.

Рекламната кампания на Volkswagen в САЩ "Think Small" от 1950 г. на агенция DDB се оказва изключителна сполучлива, защото чрез нея немският автомобил Volkswagen Beetle, създаден със заповед на Хитлер, успешно започва да се продава в следвоенна Америка.

Най-добрият начин да бъде убеден скептик да си купи нещо е като рекламата, насочена към него се откаже от изброяването на конкретни факти и се съсредоточи върху емоционалната страна на нещата. От друга страна, по-голямата част от хората не са склонни към скептицизъм . Затова често в рекламата се оказват по-убедително изказването на факти и предоставянето на данни.

Виж още: Творчеството в рекламата трябва да решава конкретни комуникационни проблеми

Най-голямата група от рекламодатели са производители на хранителни продукти.

В женските списания има 10,5 пъти повече реклами и статии за средства за загуба на тегло, в сравнение с мъжките списания. Вниманието на повече от 75% от жените е хващано чрез наличието на най-малко едно заглавие на статия за това как човек да промени тялото си чрез диета, упражнения или козметични хирургия.

На тротоар в Ню Йорк веднъж се изписва: "Това показва, че е време да си купя ново бельо". Този т. нар. партизански маркетинг е пример за остра външна реклама, направена с не много пари. След това се появяват хиляди "партизански инициативи".

Рекламата на Dove "Еволюция на красотата" за една нощ създава първия в историята на модерната реклама вирусен бум: повече от един милион души я гледат като видео в YouTube, наблюдавайки как се усъвършенстват и променят до неузнаваемост жените зад кулисите на модната индустрия.

Амбиент рекламата легално и нелегално се поставя на неочаквани повърхности (стълби, тоалетни, парапети, и др.) Или се провежда като събитие на неочаквани места (улици, търговски центрове). В последните години тя стана толкова успешна, че рекламодателите са започнали активно да изследват повече и по-нетрадиционни медии. Въпреки това, учените посочват, че този тип реклама създава в потребителите чувство на недоверие и отчуждение. Хората стават подозрителни, защото са свикнали да виждат всеки рекламен трик като планирано действие.

Вижте още: Маркетингът ще стане изцяло персонален