Ангажираността на потребителите в социалните мрежи е белег за онлайн присъствието на марката и влиянието, което оказва върху аудиторията.

На база получени "харесвания", "коментари", "споделяния", "добавяне в любими", една марка може да определи колко силно е присъствието й в сoциалните мрежи, коментира blog.jdrgroup.co.uk, цитиран от bgreklama.bg.

Ето 6 бързи съвета за подобряване ангажираността на вашата марка в социалните мрежи:

1. Използвайте снимки и видео материали

Богатият снимков и видео материал продължава да привлича потребителите в социалните мрежи и да ги стимулира да споделят публикуваното съдържание. Марките, които постват забавни и интересни материали, са много по-ценени, защото потребителите ги приемат като по-близки до тях самите. Напоследък нашумява популярността на инфографиките, които са едни от най-споделяните картинки в социалните мрежи. Публикуването на снимки и видео материали води до 65% увеличена ангажираност във "Фейсбук".

Виж още: Маркетинг статистика за "Фейсбук"

2. Отговаряйте на коментарите

Пределно ясно е, че няма как да отговорите на всички коментари в социалните мрежи, особено ако сте наложена марка, но е хубаво да се стремите да отговаряте на повечето въпроси, похвали и критики. Един от най-добрите съвети, който експертите дават, е да не триете негативните коментари, а да използвате възможността да се извините публично и да превърнете хейтърите във фенове.

Виж още: За контент рекламата в социалните медии

3. Създайте си верни последователи

Много е важно да сте таргетирали добре своята аудитория, защото от това зависи до каква степен публикуваното от вас съдържание ще бъде възприето по правилния начин. Когато успеете да ангажирате вниманието на потребителите, следващата стъпка е да установите емоционална връзка с тях. Това, от своя страна, можете да постигнете само ако сте честни, коректни, отворени и комуникативни с тях.

Виж още: Как да направите "Фейсбук" страницата си по-ефективна

4. Предоставяйте качествено съдържание

Когато говорим за привличане на потребителския интерес, е важно да се прецени каква е целевата аудиторията, към която сте се насочили. Съдържание на уебсайта, което привлича с полезна информация, може да бъде определено като ангажиращо. Важно е да се погрижите и да бъдете лесно откриваеми по съответните подходящи ключови думи, защото в противен случай и най-хубавото съдържание може да не достигне до правилните потребители. Необходимо е и да обновявате редовно съдържанието в уебсайта си, за да разполагате с актуална и интересна информация за марката си.

Виж още: Как да имате повече коментари във фирмения блог

5. Задавайте въпроси

Потребителите обичат да говорят за себе си, предоставете им възможност да го правят. Задавайки въпроси, не само ще ги провокирате да говорят повече за марката ви, но и ще получите безплатна обратна връзка. Освен това можете да организирате интересни игри, с които да популяризирате още повече дейността си сред потенциалните потребители.

Вижте още: 15 фейсбук типа

6. Провеждайте проучвания

Установявайки първоначална комуникация с потребителите, подготвяте аудиторията за по-нататъшна обратна връзка. Бихте могли да проучите какво е мнението им за сайта ви, най-новите продукти/услуги, които предлагате на пазара, какво и всевъзможни други любопитни въпроси, които ще доведат до потребителски генерирано съдържание.

Виж още: Най-новата функционалност на "Фейсбук" разбуни духовете