В опитите си да бъдат полезни за марката и да повишат продажбите, мнозина маркетолози често допускат грешки.

Ето няколко примера за такива грешки, събрани от Inc.com.

1. Настояват маркетинг съобщението да е едно и също. Някои професионалисти са убедени в странната идея, че ако всеки представител на компанията повтаря едно и също съобщение, потребителите накрая неминуемо ще повярват, че това послание е вярно. 

Истината е, че потребителите ще повярват, ако знаят, че съобщенията са приспособени към индивидуалното им положение и обстоятелствата, в които конкретно те са поставени.

2. Вярват, че хората четат брошури. Някои маркетолози почти по детски таят вяра в способността на лъскавите рекламни листовки да генерират търсене. 

Всъщност хората почти никога не четат брошури. Този рекламен инструмент е сочен за пълна загуба на пари.

Виж още: Шефът като дизайнер

3. Смятат, че съобщението не работи, защото недостатъчно хора от компанията са го обяснили. Някои маркетолози настояват, че потребителите не разбират офертите, понеже не са им били обяснени добре. 

В същото време единственият начин да бъде "разбрана" една оферта е като се изслуша и пригоди към това, което човекът би искал да купи.

4. Претендират, че маркетингът е стратегически. Ефективният маркетинг е съставен само от тактически дейности, които увеличават приходите.

Виж още: Карнавалът на клиента

5. Учат търговците как да продават на базата на експертните си умения в маркетинга.

6. Харчат пари, за да оправят продуктов проблем. Например, за да се справят с лошо качество на продуктите или недостатъчно добра услуга. 

По-късно се оказва, че бранд кампаниите им са разширили публичността на проблема.

Виж още: Бъди различен и в бизнеса

7. Представят реклами, които атакуват конкуренцията. Някои маркетолози вярват, че могат да позиционират продукта си позитивно, като представят конкуренцията негативно.

Всъщност атаките в рекламата само подчертават факта, че конкуренцията, която се напада, е лидер в индустрията.

8. Обвиняват търговците за това, че пренебрегват връзки и фактори, които създават повече продажби

Някои експерти в маркетинга оправдават свои неуспехи (основателно и неоснователно) с обяснението, че търговският екип би могъл да се представя по-добре, ако следва повече инструкциите, които маркетингът му дава.

Виж още Успехът ражда успех