Съобразете се с това, че клиентите са два вида - в преходно настроение и в емоционално настроение за пазаруване.
Всеки човек периодично попада в двете роли на клиента. Някои се задържат повече във втората. Други остават за по дълго в първата роля, пише сп. Entrepreneur.
Вижте още: Защо не продавате
Успешните компании таргетират в рекламите си характеристиките, търсени от един от двата вида купувачи.
Клиентите в преходно настроение:
- се фокусират върху покупката в момента и не обръщат внимание на изгодните в бъдеще предложения.
- се страхуват неистово да плащат за поправка или да получат некачествена услуга.
- обичат да се пазарят и да сравняват. Купуват, след като са обиколили няколко подобни магазина.
- обичат да прекарват време в пазаруване и не смятат часовете в обикаляне по магазините за безсмислено изгубени.
- нямат търпение да разкажат за изгодната покупка и са идеален обект за разпространение на маркетинга от уста на уста.
- се наслаждават на собственото си изследване и не се доверяват на консултанти.
Вижте още: Съвети за реклама "от уста на уста"
Клиентите в емоционално настроение:
- се отнасят към днешната покупка като единствена за последните няколко месеца.
- се страхуват много да не направят погрешния избор.
- не харесват процеса на пазаруване и пазарене.
- включват времето за избор на покупката в цената на избрания продукт.
- са склонни да се върнат и да купят от същия магазин, ако останат доволни.
- търсят експерт, на когото да се доверят.
Вижте още: Защо клиентите избират позната марка
0 Коментара
Бъди първия коментирал! Вход Регистрация Влез с Facebook