Ефективен начин за преодоляване на стреса и бумащината е да намалите документите, създадени на компютър.

Мира Уайт за Management issues дава три въпроса, на които да отговорим преди да ударим върху клавиатурата, за да създадем поредния нов документ:

Необходим ли е наистина този документ?

Има нещо привлекателно в това да щракате върху клавишите, пишейки поредния доклад, отчет или документ. Въпросът, на който трябва да си отговорите, е с какво това ще допринесе за вашата кариера. Трябва ли да отделите 4 часа, за да подредите тези данни и да ги изпратите на шефа, вместо да ги обсъдите лице в лице за 30 минути?

Виж още: Четири вреди от работата пред компютър

Трябва ли този документ да бъде шедьовър? 

Има безброй начини да създадете документ с великолепни цветове, снимки и специално форматиране. Допълнителните функции отнемат много време. Запитайте се дали читателите ще бъдат впечатлени от това. Ще спечелите ли вие точки за кариерно развитие или документът просто ще свърши в една папка, която никой не отваря? Ще бъде ли подробно прочетен или ще бъде разгледан за 30 секунди?

Необходима ли е тази информация? 

Дължината на подготвяните от нас документи нараства главоломно. Помислете дали не може да я синтезирате - това винаги помага за по-лесното възприемане.

Виж още: "Благодаря!" е достатъчно