Едно простичко "Благодаря" може да повдигне духа на служителите и да ги направи по-продуктивни, а наред с това да повиши и печалбите на компанията.
Британско проучване показа, че навременната благодарност от началника е също толкова важна за служителите, колкото и вдигането на годишната заплата с 2000 евро, пише "Мениджър Нюз".
Не съм сигурен, че всеки би предпочел едно "Мерси" пред парите в брой, но изследването все пак показва една важна истина - че парите не са единственият мотиватор. Когато постигнете идеалния баланс между заплащане и благодарност, вашият бизнес ще е стъпил здраво на пътя към успеха.
Виж още: Как се става добър шеф
Да платиш добре за добре свършената работа е механизъм, който лежи в сърцето на нашето общество. Въпреки че още има сенчести типове, които плащат под минималната работна надница, тази практика доказано служи добре на обществото.
Най-просто казано, тя дава на хората възможността да се стремят към такива неща като да наемат или да купят собствен дом, или да ходят на почивки. А точно това са нещата, които ги карат да стават сутрин от леглото.
Виж още: Как шефът да каже "Да"
И все пак парите не са съвсем всичко и ако хората не са щастливи на работното си място, те няма да бъдат и продуктивни, а това не е добре за никого!
Има толкова много начини освен парите, по които работодателите могат да повдигнат духа на хората си и да ги привлекат на страната на компанията си, че е грехота да не ги използваме. А навременното "Благодаря" е един от най-простите от тях.
Наскоро в Pimlico Plumbers въведохме схема за поощрение, според която, ако месецът е бил добър финансово за компанията, всички ястия и закуски в лавката ни са безплатни за един ден.
Нормално е хората, на които сте доверили задачата да се грижат за клиентите ви, да бъдат доволни и щастливи на работното си място. Ето какъв е смисълът на безплатните чили кон карне, печено говеждо и сандвичи.
Виж още: Управление на конфликтите
Да комуникираш благодарността си на своите служители не е просто правилна стъпка - това е и въпрос на учтивост.
Интересно е да се отбележи, че една пета от 2500-те служители, интервюирани за цитираното по-горе проучване, са заявили, че шефовете им са неблагодарни, а понякога и груби с тях.
Не разбирам защо е нужно работодателите да се държат като мелничари от 18-ти век, когато общуват с екипите си. Това нито е продуктивно, нито дава добри резултати.
Вежливостта всъщност е една от най-добрите нефинансови инвестиции, които можете да направите. Доброто отношение не струва нищо!
Чарли Мълинс, изпълнителен директор на британската компания за ВиК услуги Pimlico Plumbers, за RealBusiness.
Виж още: Добрият шеф е добър човек
0 Коментара
Бъди първия коментирал! Вход Регистрация Влез с Facebook