Потребителите все по-смело и открито публикуват негативното си мнение за работодатели, компании, продукти и услуги.

Правят го навсякъде - социалните мрежи, блогове, форуми, страници с коментари и сайтове за впечатления (например от заведения за хранене или туристически оферти).

Доверието между потребителите в сайтовете е огромно. Много по-голямо, отколкото между марката и крайния клиент. Това обяснява в електронното издание на сп. Entrepreneur Кариса Миклусак, съосновател на канадската компания за маркетинг в социалните мрежи SoMedios.

В борбата с нежеланите, нападателни и остро критични коментари за марката в интернет Миклусак предлага няколко съвета.

На първо място тя подчертава, че е добре компанията да защити доброто си име и да отговори на нападките с дружелюбно обръщение към клиентите и потребителите, в което обяснява защо се случва или се постъпва така. Идеята е организацията да се покаже като прозрачна и същевременно активна, да демонстрира, че забелязва мненията на хората в мрежите за свободно споделяне и бизнесът й се влияе от тях.

Вижте още: В коя медия да рекламирате

Групите с негативни мнения, които се бунтуват, имат лидери. Това са хората, които критикуват най-остро и провокират негативната нагласа на останалите. Опитайте се да ги идентифицирате и след това се свържете с тях. Пишете им в интернет, говорете с тях публично. Обърнете се лично и ги попитайте какво и защо не им харесва. Постарайте се да промените мнението им в зависимост от случая. Реакцията им вероятно се дължи на това, че персонално са пострадали или са били ощетени от ваша оферта, продукт или услуга. 

Бъдете наистина мили с тези хора. Комуникирайте със спокойствие и с кратки текстове. Когато се свържете с тях, бъдете готови за агресивна реакция. Освен това, ако отговорят, ще пишат много.

Ако негативните коментари в интернет останат, окуражете останалите да пишат добри неща, като им напомните или предложите успешен и популярен ваш продукт.

Вижте още: Не правете това с вашата реклама

Източник: Entrepreneur