За мениджърското одобрение понякога е нужно повече от добра идея.

Имате страхотен бизнес план, но шефът ви го е отхвърлил. Ето няколко работещи трика, които може да ви помогнат да убедите шефа в силата на вашата идея:

Всичко зависи от гледната точка.
Маршал Голдсмит ни учи, че за да влияем на шефа си, трябва да виждаме света така, както той го вижда. Мениджърите взимат под внимание всички дейности на компанията, но всеки един от тях се фокусира върху нещо различно - продуктите, услугите, морала на служителите или техните задължения. Одобрението на идеите ви зависи изцяло от това как са поднесени на висшестоящия. Ако шефът ви се стреми да намали разходите, тогава и вие трябва да представите идеята си, като започнете оттам колко ще спестите с нея, а не колко иновативна е тя. Ако пък ръководителят ви е фокусиран върху клиентите, започнете с това как предложението ви ще повлияе на по-доброто обслужване в компанията.

Използвайте правилните средства.
Прагматичните хора се влияят от цифри и графики, други могат да бъдат убедени чрез един добре разказан бизнес план, трети се впечатляват от визуални комуникации. Задължително е да разберете от кой вид е вашият шеф. Така ще знаете как да влезете в кабинета му - с папка със статистики, визуална презентация или добре подготвено слово, за да го убедите в идеята си.

Вижте още: Как да прокараме нова идея пред шеф

Онагледете проблемите.
Елинор Рузвелт е известна като една от най-силно ангажираните със социални проблеми първи дами на САЩ. Докато бъдещият й съпруг Франклин, роден в богатство и привилегии, я ухажва със скъпи подаръци, тя го води в един от най-мизерните квартали на Ню Йорк. Именно там, където съпругата му извършва обществено полезен труд, Франклин за първи път среща истинското лице на бедността. Този пример ясно илюстрира колко е важно ръководителите да са добре запознати с проблемите на тези, които управляват. Ако настоявате например за ремонт на етаж от фабриката, в която работите, заведете шефа си на място. Така той ще види с очите си какво именно се нуждае от промяна.

Изградете си авторитет.
Гореизброените трикове карат аргументите ви да оживеят, но се нуждаете и от още нещо – авторитет. За да убедите когото и да било, в каквото и да било, трябва да изглеждате компетентен по темата. Много по-трудно е да продадете идеите си, ако сте нов в тази работа. Доверието към вас обаче се засилва, ако си сътрудничите с други колеги, които вече са донесли дивиденти на компанията с предложенията си. 

Вижте още: Идеалният шеф

Източник: Harvard Business Review / Мениджър Нюз