Преди осем години, когато "Туитър" стартира, гражданската журналистика все още беше в най-ранния си стадии. Разликите в медийната среда преди и след стартирането са осезаеми, коментират от Mindshare Worldwide.

Агенцията прави проучване, което обхваща периода от първия публикуван “туийт” преди осем години до днес. Изследването показва големи промени в начина на споделяне на новини и информация чрез социалните медии и интернет.

1. Джак Дорси, съосновател на "Туитър", изпраща първия си "туийт" (Just setting up my twttr) през 2006 г. Оттогава до днес са изпратени над 200 млрд. кратки съобщения.

2. През същата година е първият Супербоул, който е отразен изцяло в "Туитър" . По време на последния финал бяха публикувани 24,9 млн. кратки съобщения.

3. "Фейсбук" стартира през 2006 г. с 5,5 млн. потребители. В момента има 1,23 млрд. активни потребители на месечна база.

Виж още: Десетилетието на "Фейсбук" в дати и числа

4. Социалният феномен "Уикипедия" достига 1 млн. публикации в годината. Към днешна дата само в английската версия има над 4,47 млн. публикации.

5. Продажбите на дребно през социалните мрежи стартират със скромните 2,9% от глобалната онлайн търговия. Днес печалбата възлиза на 1,5 трилиона долара, според eMarketer.

Норм Джонсън, директор на дигиталната дивизия Mindshare Worldwide, споделя: "Ние вярваме, че днес всичко започва и свършва с медиите. Марките трябва да се адаптират към тази променяща се глобална медийна среда, за да останат в играта. Нашето проучване показва, че ако не се адаптираш, изпадаш от играта или дори приключваш дейността си."

Източник: prkernel.com