Няколко прости съвета, които биха ви помогнали да направите сайта си по-привлекателен за онлайн търсачките

В днешният свят на високи технологии, глобален поток на информацията и социални мрежи, присъствието онлайн е задължително за почти всеки бизнес. Малко фирми вече могат да си позволят да ги няма в интернет, като вероятно те са открили своя собствена ниша, на локално ниво. И все пак онлайн идентичността е важна. 

Също толкова важна, колкото и възможността да те намерят онлайн. Твърде често клиентите няма да търсят точно името на фирмата ви, а ще търсят конкретна услуга. Затова е много важно къде точно излизате в търсачките, при какви ключови думи, на каква позиция и т.н. Всичко това е въпрос на оптимизация на сайта ви, която да го направи  по-привлекателен за търсачките. Точният термин в случая е Search Engine Optimization - SEO. 

Добрите специалисти по SEO стават все по-ценни и търсени кадри. Въпросът обаче е, че не всеки бизнес може да си позволи наемането на човек специално за позицията. 

Затова ви предлагаме няколко съвета за начинаещи в SEO:

1. Определете основния предмет на сайта ви

Три са основните неща, които трябва да решите, още преди да започнете със самия сайт - Какъв е предметът на този сайт - за какво става въпрос, Какво рекламира той? Каква е целта му? Колко време и енергия сте склонни да му отделяте? Отговорите на тези въпроси ще ви дадат един скелет на сайта, който впоследствие ще помогне за определяне на SEO стратегията ви. 

2. Съсредоточете сайта си в едно нещо

Може той да засяга разнообразни теми, но едно нещо трябва да е водещо. В тази тема съсредоточете най-вече усилията си за оптимизация. Тази стъпка е важна, защото тя определя цялата стратегия. Така че, преди да изберете къде точно да се съсредоточите, добре ще е да направите пона малко изследване на ключовите думи, които да ви помогнат с решението. 

3. Използвайте ключови думи навсякъде, където те биха имали значение

Вземете основната си тема и нейните ключови думи и ги използвайте навсякъде, където те ще имат значение - в домейна, в описанието, в категориите, заглавията на отделни публикации, както и в самото съдържание. 

Интервю: Геннадий Воробьов: Идеалната рецепта - Oтговаряйте на въпросите на клиентите си

4. Използвайте вътрешни линкове

Важна част от управлението на съдържанието е да се използват линкове към страници от самия ви сайт, който да дават повече информация по даден въпрос. 

5. Използвайте пермалинкове с ключови думи

Permalink е съчетание от английските думи permanent (постоянен) и link (връзка), като тук има значение на "постоянен онлайн адрес". Някои сайтове използват "грозни" пармалинкове - в тях се включват комбинации от букви и цифри, които обаче не допринасят за SEO. Най-добре е да се използва URL структура, която включва текст и най-вече ключови думи. 

6. Премахнете всичко, което забавя сайта ви

За да е привлекателен за посещение сайтът ви, той трябва да зарежда бързо, а не да се влачи. Затова е добре да отстраните излишните неща, които го забавят. Това са твърде големи снимки и графики (като големина на файла), флаш анимации и безполезни плъгини, които не дават нищо ценно за сайта. 

7. Използвайте ключови думи и за снимките

В наименованията на снимките си вложете ключови думи, които да са близо до водещата ви тема. Така търсачките ще ги откриват по-добре, както и самия ви сайт. 

Виж още: Новите маркетинг оръжия

8. Уверете се, че търсачките ви индексират

Повечето търсачки автоматично ще включат съдържанието ви (след известно време) в резултатите си, но все пак не разчитайте на случайността. 

9. Обновявайте сайта си периодично 

Сайтовете с динамично обновяващо се съдържание се индексират по-добре от търсачките. Колкото повече съдържание генерирате, толкова по-интересни сте за търсачките. 

10. Обменяйте линкове с други сайтове по темата

От една страна, това означава да слагате връзки към други подобни сайтове. Така, ако го направите добре, ще си създадете реноме на доверен източник на съдържание. Рискът тук е, че можете просто да отведете клиента към конкурентен сайт. Затова трябва да се внимава в какви случаи поставяте връзки към външни сайтове.

От друга страна обаче, това означава и външни сайтове да прилагат връзки към вашия сайт. Това би го избутало напред в резултатите на търсачките. Иначе казано, колкото повече се позовават на вас, толкова по-популярни ще сте в търсачките.