Двата технологични гиганта оповестиха, че сделката по придобиването на Motorola Mobility за близо 3 млрд. долара е приключена, с което китайците стават третият по големина производител на смартфони в света

Придобиването на бранда "Моторола" и неговото портфолио от иновативни смартфони - Moto X, Moto G, Moto E и серията DROID, както и бъдещите продукти на "Моторола", - позиционира "Леново" като третия по големина производител на смартфони в света.

"Леново" ще управлява "Моторола" като собствено дъщерно дружество и седалището остава в Чикаго. С окончателното придобиване китайците добавят към персонала си около 3500 служители по цял свят. 2800 от тях са базирани в САЩ и работят по дизайна, проектирането, продажбите и поддръжката на устройствата с марка "Моторола".

С постигането на силната трета позиция и сериозната конкуренция на първите два производителя на смартфони ние ще дадем нещо ново и необходимо на пазара: избор, конкуренция и нов заряд на иновациите, коментира председателят и главен изпълнителен директор на "Леново" Ян Юенцин. 

Според него "Леново" има ясна стратегия, глобален мащаб и доказано оперативно съвършенство, а "Моторола" - силно присъствие в САЩ и на други развити пазари, страхотни взаимоотношения с доставчиците, силно разпознаваема марка, силно портфолио с интелектуална собственост и невероятно талантлив екип, което прави комбинацията печеливша.

"Моторола" е в правилните ръце - "Леново" е компания, която е изцяло съсредоточена в създаването на страхотни устройства, отбеляза на свой ред главният изпълнителен директор на "Гугъл" Лари Пейдж.

Лиу Дзюн, който е изпълнителен вицепрезидент на "Леново" и президент на Lenovo Mobile Business Group, оглавява управителния съвет на "Моторола", а ветеранът Рик Остерло остава президент и главен оперативен директор.

С допълнителните предимства на нашите две компании очакваме да продадем над 100 млн. мобилни устройства през тази година - вкл. смартфони и таблети, като балансираме водещата позиция на "Леново" на китайския пазар, силното ни присъствие на развиващите се пазари и утвърденото място на Motorola на развити пазари като САЩ, изтъкна Дзюн.

"Моторола" вече има силни пазарни позиции след успешното внедряване на нови продукти и иновации, които донесоха стабилен растеж. Освен смартфоните, вниманието на потребителите привлече и часовникът Мото 360, който позиционира "Моторола" като компания, разширяваща дейността си в нови области на мобилните устройства.

Както бе обявено по-рано, "Леново очаква да направи бизнеса на "Моторола" печеливш през следващата година-година и половина.

"Гугъл" запазва собствеността си върху по-голямата част от патентите на Motorola Mobility, като освен до тях, "Моторола" получава лиценз и достъп и до други патенти.

"Моторола" задържа в портфолиото си над 2000 патента и голям брой от патентните си споразумения, включително марката Motorola Mobility и другите си търговски марки.

Общата цена на придобиването е приблизително 2,91 млрд. щатски долара (с някои дребни последващи корекции), включваща близо 660 млн. долара в брой и 519 107 215 новоиздадени обикновени акции от "Леново" на средна стойност 750 млн. долара.

Това е приблизително 4,7% от капитала на "Леново", прехвърлен към "Гугъл" при приключване на сделката. Оставащите 1,5 млрд. щатски долара ще бъдат платени на интернет гиганта под формата на запис на заповед с 3-годишен падеж.

"Гугъл" получава и около 228 млн. долара допълнителна компенсация за размера на краткосрочните активи и оборотни средства на "Моторола" към момента на финализиране на сделката.

Сделката е одобрена от всички регулаторни органи на Китай, ЕС, Бразилия, Мексико, вкл. и органите на САЩ за лоялна конкуренция, както и от Комитета за чужди инвестиции на САЩ, който за пети път от 2005 г. насам дава съгласие "Леново" да придобият американски компании.

Източник: Profit.bg