За втора поредна година "Епъл" изпреварват "Гугъл" в класацията на световните марки на "Интербранд".

Двата технологични гиганта са единствените в тазгодишното подреждане Best Global Brands, които се оценяват на над 100 млрд. долара.

Виж още: Най-уважаваните фирми в света

Консултантската фирма е съставила списъка си по три основни критерия: финансовите резултати, влиянието върху потребителите, както и дали са в състояние да увеличат цените си. 

Виж още: Лого еволюция

Въпреки критиките към най-новите им продукти, "Епъл" остават на върха за втора поредна година, а стойността на марката е 118,9 млрд. долара, което е ръст с 21%. "Гугъл" също са вдигнали цената си, но с 15%, до 107,43 млрд.

Като цяло компаниите от технологичния сектор имат солидни позиции сред 100-те водещи марки, а Ай Би Ем, "Майкрософт" и "Самсунг" са в челната десетка, съответно на четвърто, пето и седмо място.

Подреждането е благоприятно и за автомобилостроенето - браншът е вкарал в Топ 20 цели четири емблематични марки: "Тойота" (8-о място), "Мерцедес-Бенц" (номер 10), BMW (11) и "Хонда" (20), а три други са сред отбелязалите най-висок ръст: "Ауди" (нагоре с 27%), "Фолксваген" и "Нисан" (с по 23% ръст).

Виж още: Автомобилните марки са най-екологичните в света

Сред новите имена в Топ 100 е телекомуникационният гигант Huawei (94-то), който е първата китайска компания в класацията. Третият по големина производител на смартфони в света (след "Самсунг" и "Епъл") през 2013 г. отчете над 1/3 ръст на печалбата, до 3,38 млн. долара, припомня Си Ен Ен.

Марката "Фейсбук" обаче повишава най-много стойността си. С 86% ръст социалната мрежа се изкачва с 33 места в класацията и вече е номер 29. Броят на активните й потребители е с 14% по-висок спрямо предходната година и вече достига 1,32 млрд.

Виж още: Десетилетието на "Фейсбук" в дати и числа