Самият Facebook би оглавил тази класация със своите 60 милиона фена, но тази класация не включва нейната собствена страница.

Много е важно не само колко фена има една компания, но и колко хора „говорят за това“, тоест това са фенове, които общуват с марката, харесват, коментират и споделят нейните постове.

Разбира се, списъкът непрекъснато се мени. Тази е най-актуалната класация към месец май, изготвена от CNBC, пише profit.bg.

Ето кои са 15-те най-харесвани марки в социалната мрежа:

15. Target
Брой фенове: 12.16 млн.
Хора, които „говорят за това“: 437 772
Това е американска верига магазини. Най-често се пуска инфо за продукти и промоции.
Харесванията на статусите й могат да достигнат до 70 000.

14. Burberry
Брой фенове: 12.83 млн.
Хора, които „говорят за това“: 136 663
Британската луксозна марка често пуска видеа и снимки, които се „харесват“ от десетки хиляди. Снимките са както на нови продукти, така и тип „зад кулисите“ на фотосесии.

13. Subway
Брой фенове: 13.08 млн.
Хора, които „говорят за това“: 221 101
Снимка на сандвич на веригата може да събере около 18 000 харесвания.
Веригата обича и онлайн конкурсите.

12. The National Basketball Association
Брой фенове: 13.1 млн.
Хора, които „говорят за това“: 372 075
Националната баскетболна лига на САЩ е най-харесваната спортна асоциация в света. Тя бие тези на футбола (5.5 млн. фена), бейзбола (1.2 млн.) и хокея (2.3 млн.).
Тук се пускат видеа и коментари на спортни събития, снимки и се рекламират продукти, свързани с NBA.

11. Zara
Брой фенове: 13.35 млн.
Хора, които „говорят за това“: 65 793
Испанската верига за модни дрехи може да генерира над 10 000 лайка на една снимка и няколкостотин коментара.

10. Wal-Mart Stores
Брой фенове: 15.59 млн.
Хора, които „говорят за това“: 257 911
Една от най-големите компании в света е и една от най-харесваните във Facebook. Компанията пуска не само неща, свързани с марката, но и смешни снимки, които нямат нищо общо с нея.

9. Monster Energy
Брой фенове: 16.10 млн.
Хора, които „говорят за това“: 213 257
Марката е много активна в пускане на постове. Те често са свързани със екстремни спортове и ТВ програми.

8. Victoria’s Secret
Брой фенове: 18.52 млн.
Хора, които „говорят за това“: 185 927
От декември марката за луксозно бельо започна кампания, в която ще раздаде гифт карти за 100 000 долара на стойност 10 – 500 долара всяка на феновете си от мрежата. За този период марката е добавила 200 000 фена.
Постовете на страницата се харесват много – генерират по около 26 000 лайка за снимки и 14 000 за видеа.

7. McDonald’s
Брой фенове: 19.59 млн.
Хора, които „говорят за това“: 268 887
Компанията полага усилия за диалог с феновете чрез коментари, линкове, конкурси.

6. Red Bull
Брой фенове: 28.11 млн.
Хора, които „говорят за това“: 146 242
Марката има интро страница, която ви подканва да я харесате.
Постовете са смесица от хумор, екстремни спортове и др. Те могат да съберат около 6000 харесвания, макар чисто промоционалните постове да събират доста по-малко.

5. Starbucks Coffee
Брой фенове: 30.02 млн.
Хора, които „говорят за това“: 174 098
Марката позволява на феновете да постват директно на стената, като те предимно я хвалят.
Снимките, които компанията пуска, събират до 25 000 харесвания.

4. Converse
Брой фенове: 30.21 млн.
Хора, които „говорят за това“: 281 576
Интересно е, че Converse има повече фенове от компанията-майка – Nike (малко над 12 млн.).

3. MTV
Брой фенове: 34.18 млн.
Хора, които „говорят за това“: 377 709
MTV поддържа интереса на аудиторията като пуска трейлъри и предварителни кадри от предавания.

2. Disney
Брой фенове: 35.54 млн.
Хора, които „говорят за това“: 528 022
Има около 200 страници свързани с Disney във Facebook, като главната има над 35 млн. фена.
Постовете на компанията събират над 85 000 харесвания.

1. Coca-Cola
Брой фенове: 41.85 млн.
Хора, които „говорят за това“: 301 506
Най-харесваната марка е и най-разпознаваемата в света.
Те често публикуват информация за бъдещи събития и концерти, свързани с тях. Позволяват на феновете да пускат свои снимки, свързани с марката. Много са успешни постовете със стари реклами.